Törött laprugó javítás

A laprugó törése több okból lehet. Lehet a rugó teherbírásánál több súllyal való terhelése miatt, illetve lehet a rossz lengéscsillapítókkal való közlekedés következtében is. Vagy egyszerűen csak azért mert már elhordta amit bírt az évek alatt és az anyag elfáradt.

Legtöbbször a rugószemeknél törik a rossz szilentek miatt, amit nem szoktak rendszeresen megnézni a nagy súlyokkal közlekedő sofőrök, tulajdonosok, üzemeltetők. Sajnos az utak rossz minőségének és a kátyúknak is köszönhető sok esetben a rugótörés.

Ezeket a törött rugókat csak cserélni lehet de ezek közül is csak a törött lapot érdemes, ha a többi lapja még jónak mondható. Ilyenkor a rugóköteg többi lapját újraíveljük, majd ezt követően kicseréljük a törött lapot és a szilenteket is, illetve a lapok közti gumi koptatókat (amelyiknél van).

Amely rugók már “fáradtnak” mondhatók azokat a felújításon kívül érdemes plusz rugólappal megerősíteni. Nem csak azért hogy sokkal erősebb legyen hanem azért hogy újra bírja azt a terhelést amit új korában még bírt el, csak sok esetben a sárvédőre ülve.

Tapasztalatunk alapján sokkal jobb egy gyári rugót jól felújíttatni mint venni egy utángyártott rugóacélnak hívott vasat.
Ezen kívül, ha azt szeretnénk hogy a hátulja rendben legyen az autónknak akkor mindenképp párban érdemes javíttatni a rugókat.